Dolfijnen tocht

19 september 2021 - Setúbal, Portugal

Setúbal voorziet in vrij veel,  ik denk wel over de 100 restaurants en dus ook verschillende boottochten.

Wij kozen voor een stoere variant en op de terugweg werd dat zeker beloond, de kapitein scheurde over het water.

Onderweg een dolfijnengroep, wat best wel moeilijk vast te leggen is. Temeer ik in het midden van de boot zat en vrij veel foto's een mooi stukje dolfijn laten zien, maar niet het springende beeld wat je graag zou willen.  ..

3 zijn vrij redelijk gelukt

IMG_1362_2IMG_1354_2

IMG_1327_2

En ook hier weer mondkapjes op, de eerste vakantie zonder knalrode jodenneus!! Toch weer een voordeel van corona.

Portugal verplicht binnen en buiten mondkapjes én overal staat desinfectie middel, als je ergens in wil is handen ontsmetten verplicht. De 2 meter afstand houden ze zich niet heel streng aan. En controle hebben we nog nergens gehad, ook op Schiphol niet.

Luchthaven Lissabon deed steekproefsgewijs temperatuur controle,  of wel.... ik heb het 1 keer gezien.

Vandaag was het fantastisch warm weer, dik 30 graden schat ik, met een lekker briesje.

Foto's van de bergen en zo volgen nog, mijn laptop is leeg.

We gaan eerst maar eens koken en eten.