De schakels in de keten

23 juni 2019 - Bergen Nh, Nederland

SmartSelect_20190623-083940_Chrome

Op 9 april schreef ik dit. De knie bleek dus echt stuk, inmiddels een meniscus operatie verder, en heel wat weken revalidatie. Hoewel de doc zegt dat het gewricht geweldig goed hersteld is dankzij hem, denken alle spieren, pezen en banden nog met een nachtmerrie terug aan de ingreep. Ik begrijp de trots van de orthopeed natuurlijk,  het is alleen zo jammer dat zo'n man vergeet dat het gerepareerde onderdeel geen individu op zich is, maar vast zit aan keten van complexe voorwaarden om gebruik te kunnen maken van zijn subliem gerepareerde onderdeel; nl de mens. Als een monteur na lang zweten de koplamp van een oldtimer aan de praat heeft gekregen,  wil dat niet zeggen dat de oldtimer weer rijdt,  toch? Hoe mooi de lamp ook schijnt, de motor blijkt nog steeds stuk en de oldtimer heeft nog een lange weg te gaan voordat ie de weg op kan!

Kortgezegd: zo'n orthopeed weet er niets van, als ik mijn fysiotherapeut even mag citeren.

Afijn, als oldtimer door het leven dus, met een prachtig gerepareerd knie gewricht. Het is even aanpassen en je grenzen opzoeken, maar het heeft ook zeker wat hoor! Je ontdekt de verregaande macht van de doc,  je leert dat de keten niet ophoudt bij het topje van jouw kunnen, maar dat de doc een verlengde voor je weet te creëren. De keten blijkt veel groter!

Bijvoorbeeld ontdekken dat het misschien niet zo handig is om je tuin na 15 jaar serieus onder handen te gaan nemen. De tuin is werkelijk prachtig en heeft er nog nooit zo beeldig bijgestaan. Absoluut een fantastisch voordeel. Maar.... mijn omgeving dacht wel es,  tijdens het bikken in de grond.... "ze is net geopereerd en ze gaat de tuin doen, wat gaat hier mis?" Uiteraard stond de omgeving te bikken in de grond en niet ik!!

Zo zie je,  het gewricht is subliem gerepareerd doc, en schakels in de keten hebben het zware werk in de tuin gedaan! Jij dacht dat je alleen een gewricht had gereageerd, maar jouw macht is oneindig en gaat veel verder dan dat! Tot in de puntjes van de keten!

De oldtimer rijdt bijna weer, je hebt een topprestatie geleverd! Je mag oprecht trots zijn!!

Je zou ook kunnen zeggen dat het bijzonder lief is van alle mensen in mijn omgeving  om mij te helpen met mijn tuin en de "keten" vervangen door "liefde". Maar dat blogt toch iets minder leuk, hoewel mijn dankbaarheid niet minder groot is!!

1. Inge:
    24 juni 2019
    Je hebt het weer pakkend geschreven! Mooi om weer wat te lezen van je hand, blijf vooral schrijven 😘