De kloof.... of toch niet?

13 maart 2019 - Cristóforo, Spanje

Gisteren wilde we de Masca kloof lopen. Een prachtige tocht, 3 uur lang afdalen naar beneden. En dan weer met het bootje terug. De kloof is al een jaar (of 2?) dicht, ivm gevaar. In maart 2019 zou de kloof weer open moeten gaan, maar dat laat helaas nog even op zich wachten. Over op plan B.

Bij Adeje, hier 15 minuutjes vandaan, is ook een kloof. Eveneens mooi en de foto's beloven mooie watervallen.  De duur is 1,5 uur lopen, dus iets meer afgestemd op de toch nog steeds ongetrainde beentjes. De weg erheen ging gesmeerd, mijn Opeltje rijdt echt prima . Ook de laatste berg op ging best oké,  mega steil omhoog. Maar dan ook echt.... wauw. Met mijn eigen auto draai ik daar mijn hand niet voor om, maar met deze toch best nieuwe Opel met super krakende remmen brak het zweet me toch een beetje uit.  Niet in de laatste plaats omdat ik boven aan de berg weer terug moest  om te parkeren. Terug laten rollen dus maar,  keren, en op de plek zetten. Dat laatste stukje heeft mijn bijrijder gedaan,  mijn handen gleden inmiddels zweterig van het stuur. Watje hè? Maar poehee, wat een berg!! Wij noemen dat inmiddels hier een 'Anoukje'. Anouk is 1 van de deelnemers hier, een super leuke,  energieke, humorvolle vrouw van een halve eeuw oud, zoals ze dat zelf zegt. Intelligent,  zeer sportief en heel gezellig.  Maar ook deze dame heeft 1 puntje wat ze minder goed beheerst: autorijden! Ze baalt er zelf van,  maar je hoeft toch niet alles te kunnen in het leven?

Oké, na mijn 'anoukje' lopen we naar het ticket loket, terwijl we al wat teleurgestelde toeristen af zien druipenn. Hm, wat is hier aan de hand?

De welbespraakte spaanse meneer weet ons te vertellen dat de ingang gesloten is.  Het is te heet in de kloof. De temperatuur loopt op tot 40/45 graden, doordat het volledig windstil is in de kloof vandaag. Hij adviseert ons dringend om een andere dag terug te komen en dan om 8 uur in de ochtend. De Britten voor ons bij het loket houden nog even vol. Ze zien er inderdaad uit als getrainde wandelaars. De Spanjaard biedt wat ruimte, op eigen risico en als ze getekend hebben dat het hun ontraden is, mogen ze de eerste helft van de kloof bewandelen.  Of zijn collega die daar staat ze dan terugstuurt of verder doorlaat kan hij niets over zeggen. De Britten staan te twijfelen,  een heus brexit-moment op de spaanse berg bij Adeje.

Wij besluiten ons te laten ontmoedigen en gaan over op plan C: van terras naar terras genieten van het prachtige uitzicht

20190312_134300

20190312_134346

20190312_202009

20190312_134257

En uiteraard de winkelstraat door slenteren,  wie weet zien we iets leuks.

Adeje kent geen toeristische welvaart, behalve de kloof, dus winkels zijn er niet veel.  Ons oog valt op een chocola winkel. Hmmmm, daar hebben we wel trek in,  een lekker stukje pure chocola wat ik normaal dagelijks eet.

20190312_153538

Kleine teleurstelling,  bij nader inzien blijkt het een lingerie winkel te zijn! Gierend van het lachen lopen we door naar het plaatselijke park.

20190312_153955

Nog wat boodschapjes en we klimmen weer de berg op, om te zien of onze handrem het gehouden heeft. De wijsheid dat je de wielen moet draaien op zo'n scheve parkeerplek kwam namelijk pas achteraf... we staan precies in wegrijstand, zeg maar....

Een luide joepie volgt als we zien dat de auto nog keurig op de plek staat en nog een luidere halleluja als we zien dat alle auto's voor ons verdwenen zijn.  Het uitparkeren is daarmee ook een appeltje/eitje geworden. Geen 'anoukje' meer voor mij!

Plan C heeft ons een heerlijke echte vakantie dag opgeleverd.

Na het goddelijke avondeten sluiten we de dag af met een kampvuur

IMG-20190313-WA0002

1. Rob gootjes:
    13 maart 2019
    Wat is goddelijk avondeten? Iets specifiek Spaans ?
  2. Roos:
    13 maart 2019
    Allerlei fantastische vegetarische super gezonde gerechten! 3 gangen iedere dag. Echt werkelijk super lekker. Ik zal een foto maken van het kaartje van de koks 🥑🥕🥦🍳
  3. Hetty:
    13 maart 2019
    Dat terras zitten dat vind ik een heeeelll goed idee, da's meer mijn dingetje😘😜
  4. Roos:
    14 maart 2019
    Haha hetty, das ook heerlijk!! Vandaag weer gedaan😄