Day one

8 maart 2019 - Tenerife, Spanje

Een uurtje geslapen en de wekker gaat om 3:30 uur, uiteraard als je net denkt dat het slapen toch niet meer lukt.... dan dommel je nog net even in!

Perfect op tijd op Schiphol, boarden precies op tijd en eerder dan gepland gaat het vliegtuig de lucht in. Harde wind,  ook in het vliegtuig steeds wat indommelen om door aardige turbulentie wakker te knikken. Maar met een goed doel, we landen een uur eerder dan gepland op Tenerife zuid! Na iets meer dan 3 uur, ipv 4 uur en een beetje. Kijk NS, sommige vervoerders kunnen het wel!

De aanvliegroute is prachtig. In de verte een vulkaan, omringd door prachtige wilde zee.

20190308_095504

Gesmeerd uit het vliegtuig kom je aan op een keurig vliegveld. En dan,  ontdek je weer even de spaanse mentaliteit.  JaJa,  jullie Nederlands kunnen wel een uur eerder landen, maar de bagage mannen werken niet vooruit! De luchthaven stroomt vol met vervroegde vliegtuigen uit België, Nederland, Engeland. Geen spaanse bagageman te vinden! Een spaanse dame loopt driftig heen en weer door de portofoon te gillen. "Het stroomt hier vol, is daar iemand??" Het blijft angstvallig stil.

Uiteindelijk druppelt de ene koffer na de andere de krakende band op. Met mijn koffers als eerste!

Met Mijn Nederlands herfst kledij aan, begint het ondertussen aardig op te warmen. Even de huurauto regelen met de organisatie, uiteraard liggen de contracten al klaar. Tekenen en go! Dat dacht je.... de geduldige spaanse dame bij het verhuurbedrijf met een reusachtige smile, wanneer ze wederom per ongeluk in het spaans overgaat en vergeet engels te spreken,  stuit op allerlei problemen. Uiteindelijk heeft de vrouw die ons ophaalt een deal, voor 'the same prise- ratel ratel -oké'?

Creditcard wordt geweigerd, andere auto,  etc etc. Een dik uur later kunnen we dan eindelijk op pad. In een Opel Corsa met 50k op  de teller, helemaal prima.

Het terrein hier is prachtig, een oase van rust. Schitterend aangelegd.

20190308_18134420190308_13434020190308_124133

De eigenaar van in de 90 rommelt wat aan de elektra in mijn huisje. Eigenlijk met het verzoek om geen stroom te gebruiken, want er is te weinig stroom voor....etc etc. Verrassend goed engels trouwens en alleraardigst.

Mijn huisje is lief, schattig en prima uitgerust.

20190308_12045420190308_120503

Mijn telefoon kan laden en meer heb ik niet nodig. Ik stel de eigenaar gerust om de koelkast lekker uit te laten!

Na een uurtje besluit ik naar de kust te  wandelen. 25 min lopen. Wat boodschapjes gedaan en de prachtige woestenij aanschouwd,  de zee.

20190308_14411320190308_14502320190308_143406

Inmiddels staan er 2 koks voor ons te koken en gaan we over een uurtje eerst maar eens eten. Ik denk.... daarna vroeg naar bed!

Slaap lekker!

1. Kim:
    8 maart 2019
    🤗 geniet en slaap lekker straks 😘
  2. Hetty:
    8 maart 2019
    Ziet er super relaxed uit, geniet ervan😘
  3. Sandra:
    8 maart 2019
    Wauwwww mooi hoor. Geniet ervan xxx
  4. John:
    8 maart 2019
    Heel veel plezier, de komende dagen 😉
  5. Vera:
    Lekker relaxen roos. Xxx
  6. Inge:
    9 maart 2019
    Dat ziet er mooi uit! Heb je lekker gegeten?