Prachtige dag

9 maart 2019 - Cristóforo, Spanje

Gisteren bij aankomst in mijn Nederlandse herfst kledij was het aardig op temperatuur hier. Later in een korte broek hobbelen naar het strand was best warm, beetje zweten, prima te doen.

Vandaag ben ik ondanks insmeren een rode kreeft geworden. Niet qua karakter, tenminste dat denk ik,  maar mijn schouders en uitstekende joodse neus moeten de UV stralen van Tenerife even verwerken. Daar geef ik ze precies 1 nacht de tijd voor, morgen belooft het nog warmer te worden. Schouders kan je nog bedekken, maar de uitstekende neus wordt lastig. Hoewel,  geldt het boerkaverbod hier ook? Dat zou misschien een optie kunnen zijn.

20190309_183502

Mooi rood is niet lelijk toch?

7 uur ging de wekker, 8:30 uur meditatie en daarna de eerste yoga les.

20190309_182435

En dat alles zonder koffie.... alhoewel.... ssssttttt niet verder vertellen, maar ik heb natuurlijk oploskoffie gescoord in de plaatselijke Spar en ben om 8 uur naar de keuken geslopen om een heerlijk bak koffie te scoren. Ssssttttt!! Er zijn immers grenzen.

De nieuwe levenstijl alhier schrijft ook voor dat je langere tijd niet eet en vooral niet met een volle maag op de yoga mat neerploft. Dus,  na het avondmaal eet je tot de volgende dag 10:30 uur niet.  Kijk, niet hoeven ontbijten vind ik nou een prima eigenschap van dit programma! Per ongeluk doe ik dat al bijna 42 jaar goed dus!!

Om 10:30 uur wordt je knorrende maag uitermate keurig beloond voor het geduld. Een 5 sterren brunch staat voor je klaar,  super lekker en alles vers.  Sowieso meer keus dan je kan nemen voor 1 dag. Morgen een ander deel uitproberen!

Na een paar uur eigen tijd vertrekt in colonne de groep naar Playa las Vistas. Een werkelijk schitterend natuurgebied, langs de kustlijn. Een rotsen bergpad leidt naar de vuurtoren, een wandeling van ongeveer 1,5 uur. Van de koks hebben we een heerlijk broodje meegekregen wat we op een standje nuttige, met een geweldig uitzicht.

DSC04896DSC04894DSC04905

1,5 uur wandelen weer terug naar de auto en in colonne weer terug naar ons eigen dorp.

Ik hoor jullie denken, wat bedoelt ze nou toch met 'in colonne'. Nou dat zit zo.  Per 2 personen is er een huurauto gehuurd. Je weet nog wel, via de spaanse mevrouw met de prachtige smile. De bedoeling is dan dat we de auto volgen die voorop rijdt. Maar..... Het is nog niet 1 keer gelukt om niet voor de eerste rotonde de helft kwijt te raken! Uiteraard ligt dat niet aan mijn rij kwaliteiten, ik heb gisteren uitstekend het 'follow the clio-principe' uitgevoerd. Maar de andere rijders blijken daar hier en daar wat moeite mee te hebben.

Ik kan het hier niet anders omschrijven,  de accommodatie hier is een dorp op zich. Zo smaakvol aangelegd en elke keer waar jè ook kijkt, zie je weer wat anders! Heel erg bijzonder.

De eigenaar, de man in de 90, is architect. Een toonaangevende, hij heeft wereldwijd het één en ander aan gebouwen ontworpen. Inmiddels bouwt hij niet meer zelf,  maar huurt een aannemer voor steeds weer een nieuw stukje op dit terrein. Met de aannemer mag je gerust medelijden hebben. De eigenaar,  Dennis genaamd, tekent niets vooruit,  maar weet precies in zijn hoofd hoe een huisje moet worden. Over de hele wereld verzamelt hij oude kerkdeuren en andere prachtige materialen en de aannemer bouwt onder extreem kritisch oog van Dennis bijvoorbeeld mijn huisje (vorig jaar). Het zal echt niet meevallen voor de aannemer, maar het resultaat mag er zijn zeg! Zo sfeervol, precies kloppend, aan elk detail gedacht. Werkelijk briljant!!

20190309_18112120190309_181502

Huisje eigenaar.

Het terrein beschikt verder over een zwembad, boerderij, groententuin, kruidentuin en overal zitjes,  terassen, 2 grote keukens en 1 buitenkeuken, verschillende zalen voor yoga of meditatie.  Afijn, zie de pics,  het zijn er veel,  maar het is hier bijna niet vast te leggen.

20190309_18255620190309_18195720190309_18200020190309_181934

Je kijkt je ogen uit hier. Misschien is een filmpje maken morgen beter! Vandaag heb ik op film alleen de voortplanting van de spaanse boerderij vastgelegd.

Zie video: https://vakantie2018.reislogger.nl/tenerife-2019/video/voortplanting.47360

Mijn nieuwe vrienden:

20190309_182702

Er lopen er stuk of 4 rond.

20190309_18204320190309_181723

3 vijvers met schildpadden.

De groep is prettig, al vind ik 14 wel wat veel. Het zijn hele aardige relaxte mensen,  dat zeker.

Vanavond wederom heerlijk gegeten!

1. Hetty:
    9 maart 2019
    Wat een leuke ervaring dit gebeuren, top, denk dat Renée dit ook helemaal geweldig zou vinden.😘👍
  2. Astrid:
    Ooooo lekker hoor!!!!
  3. Kim:
    10 maart 2019
    Bijna.. nee oké gewoon jaloers dus. Klinkt goed allemaal en ziet er heerlijk uit 😍
  4. Maartje:
    Jezus, dat ziet er heerlijk uit! You go Girl!! ❤️❤️❤️