Groet, Zon, strand en .... regen

21 februari 2019 - Groet, Nederland

20190221_114520

Omdat het zo stralend weer is, zijn Luca en ik naar Groet vertrokken. Gisteren bij aankomst in Schoorl merkte we wel al dat het hier aan de kust een stuk kouder is dan in Almere. vandaag worden we vertroeteld met motregen, grijs weer. Het is niet koud, maar zonnig zeker niet!

Afijn wij laten ons niet kisten. Luca zijn neus is spontaan gaan lopen. Dus besluit mijn lieve puber om 'bijna ziekjes' maar preventief in het heerlijk tweepersoonsbed te blijven liggen met een muziekje of filmpje of game.

Vanmorgen dus alleen een wandelingetje gemaakt langs de schapen en de kerk, onderweg naar de bakker om verse broodjes te halen.

20190221_114947

Typerend voor de kust zou moeten zijn dat het weer na een regenbui zo snel opentrekt....

IMG-20190221-WA0000

Niet vandaag helaas.....

Opeens moet ik denken aan onze lieve buurtjes op de rozencamping in Frankrijk (in de buurt van Dijon). Dagen lang stralend weer, tegen de 40 graden met geen wolkje aan de lucht. Doordat ik daar die voet-ellende had, zijn we een week of 2 gebleven. Op de dag van vertrek schrijft Wilma, de zussen-buurtjes de volgende reactie:

wilma

Nu niet in de tent, maar wel in de regen aan het strand. Hopelijk zijn de goden morgen meer met ons en krijgen we nog een zonnetje. en anders vermaken wij ons ook wel met een stapel boeken, potje pesten,  Netflix en andere binnenhuis bezigheden.....!

Dankzij ons geweldige nieuwe MiFi kastje hebben wij data genoeg om rustig erop los te Netflixen met WiFi in het hele huisje! Puber blij, daarom moeder ook blij! Onbeperkt data prepaid kaartje en gaan met die banaan! Werkt over de hele wereld! Wat een uitvinding en dan is deze ook nog prima betaalbaar! Sorry, ik ben even blij, dat eindeloze gedoe met WiFi's op campings, duur en meestal zo slecht dat je er nog niets mee kan. Of zoals in Frankrijk nu op veel campings: briljant sterke WiFi, maar alles wat je wil is geblokkeerd, dus kan je weer niets! En meestal wil ik alleen maar even het nieuws kijken eens per 2 dagen of zo.... Streaming is vaak geblokkeerd in Frankrijk. Afijn, WiFi kopen op campings is passé. Dan doe je echt niet meer mee hoor. MiFi is de toekomst en wordt steeds betaalbaarder. Wij hebben nu een prepaid kaartje onbeperkt internet voor 30 euro. ik zeg, toppie woppie! Reken dan even uit dat een vakantie Frankrijk meestal op maandbasis 100 tot 150 euro kost voor waardeloze WiFi voor tweee apparaten.... Nu dus voor 30 euro onbeperkt voor 10 apparaten. Althans, onbeperkt is fair use.... 50GB per maand, plus 1GB per dag dat het op is..... kan ik wel mee leven!

20190221_125118

Anyway, ik zal ophouden met de verkooppraat, maar OMG wat kan je blij worden dat iets gewoon werkt en goed ook! Een simpel Android apparaatje van een Nederlands bedrijf ook nog!

Terug naar de 'vakantieblog':

Traditiegetrouw zijn Luca en ik gestart in Schoorl, bij de Klimduin waar Luca een heerlijke bak patat heeft veroverd!

20190220_145631

Daarna kook ik altijd iets simpels, Julius noemt het legervoer. Rijst met een simpel prutje of pasta met een simpel sausje. Luca en ik vinden het heerlijk!

20190220_182601

Enjoy your day!