Strand, zee & Grijs!

22 februari 2019 - Groet, Nederland

Niks zielig hier hoor, behalve Luca dan, hij is nog steeds ziek in bed. Het weer is wat zonloos, of liever gezegd totaal grijs, maar helemaal niet koud! Luca geniet van de MiFi en ik scharrel wat in het huisje, rondom het huisje, op het strand en in het stadje Schoorl.

De tuin is elk jaargetijde weer anders, maar ook met grijs weer prachtig, tenminste dat vind ik. Volop beweging, katten en merels. ik vermoed dat mijn moeder de merels wel eens een bordje eten geeft, want ze zijn bijna tam en komen gezellig bij je zitten.

20190222_10094020190222_165746

De vijver is inmiddels aangepast met een houten omheining erom heen, want onlangs was de tuin egel dorstig en besloot te drinken uit de vijver. Helaas werd dat het arme beestje fataal en dreef er de volgende morgen een dode egel in de vijver. Dierenleed gaat door merg en been, dus de andere egels kunnen niet meer drinken uit de vijver, met de nieuwe omheining. De kat van de eigenaar hier, een nogal goed doorvoed beestje, laat zich niet afschrikken door een paar houtjes en balanceert elegant op de omheining om ook een paar slokken van het kostelijke water te kunnen nuttige. Ik ben wel benieuwd wat er gebeurd als deze dikzak in de vijver valt.... en vooral, wat de volgende aanpassing dan zal zijn! Creatief is het zeker en ik vind het eigenlijk heel mooi staan!

De prijsvraag van gisteravond, wauw wat een prachtige reacties! Je kan natuurlijk nog je inzending erbij zetten, tot vanavond 00:00 uur. Daarna zal een deskundige jury de winnaar bekend maken :-) Prijsvraag invullen kan hier: https://vakantie2018.reislogger.nl/wandelen-vakantie-wandelen/prijsvraag.337469

Een wederom rustig dagje, mijn klepperende scheen ligt dwars te klepperen. Inmiddels een bult op de spier... afijn, volgende week weer naar de fysio. Lekker gelezen, wandelingetjes gemaakt en vervelende administratieve klusjes geklaard.

Eerst op het terras in Schoorl, onder de warmte lamp waan je je bijna in de lente. Het gekwetter van vrolijke ruziemakende kindertjes en het gehinnik van schoorls volk met een slok op is al present! Daarna naar het strand. Altijd even lekker uitwaaien daar. Uiteraard goed om mij heen kijkend naar blog-onderwerpen, als vervolg op moeder-muis en haar muizenkinders en bandplooibroek met de priemende blauwe ogen. Overigens grappig als je het woord 'bandplooibroek' tikt, de spellingscontrole vindt dat het bandplooibroed moet zijn....

20190222_15422720190222_155252

De strandkiekjes en filmpjes, het zeegeluid heeft altijd iets magisch vinden jullie niet? Best hard eigenlijk, maar ook wel rustgevend. Het gekwetter van de zeemeeuwen erbij maakt het verhaaltje af.  Video zee: https://vakantie2018.reislogger.nl/wandelen-vakantie-wandelen/video/zeeeeeeeeeee.46934

Alleen de gespierde strandwachten missen nog in deze periode van het jaar, dat is wel weer jammer. Lijkt mij trouwens wel een geweldig beroep. Hele dag op het strand, beetje trainen, af en toe een wandeling, af en toe met het bootje Duitse kindertjes terugsturen de goede kant op (ik vraag me heel soms wel eens af waarom ze dat doen... laat die kinderen toch lekker een poging wagen om naar Engeland te zwemmen, de Duitsers hebben wel vaker in de geschiedenis grootsheidswaanzin gehad!). En tot slot met je jeep over het strand crossen, netjes om de kindertjes en andere badgasten heen en heel per ongeluk net te dichtbij ongewenste gasten.... ik zie het helemaal zitten! Ik denk dat het echt iets voor mij kan zijn!

20190222_153345

Vandaag op het strand dus geen strandwacht. Een heel klein inspiratie filmpje op gedaan, waar ik mijn fantasie wel op los kan laten, met de titel: Grote mannen blijven kleine schattige jongetjes met een grote mannen ego!

Na het rondje over het strand kom je tegenwoordig op het strand van Groet aan bij een strand-lagune. Paar jaar geleden aangelegd en echt een verrijking van het strand. Ik kijk nog een keer achterom naar de zee en beloof mijzelf morgen (als eindelijk die zon gaat schijnen) weer te gaan. Ik snuif nog een laatste hapje zeelucht naar binnen. Oja, prachtig die lagune denk ik, ik maak een filmpje voor de blog. Net op dat moment komt er aan de overkant van de lagune een man aangelopen met een boot of vliegtuigje in zijn armen. Ik zet direct de camera op filmen, want dit kunnen wel eens hilarische beelden worden. Mijn geduld wordt op de proef gesteld. Een Playmobil vliegtuig is meestal vrijwel direct klaar voor speelgenot, maar deze grote mannen editie heeft enig geknutsel van de man nodig. Ik blijf braaf wachten, ik voel aan alles dat dit hét blog moment gaat worden..... Eindelijk hoor ik allerlei piepjes aan de overkant van de lagune, ik meen een Fysher prise piepje te herkennen, uiteraard dan voor de gevorderde spelgenieter. Niet voor het doorsnee volk natuurlijk.

Afijn, de man laat de boot, of vliegtuig, of wellicht een watervliegtuig wat niet kan vliegen? ... te water. Inmiddels heeft hij door dat er aan de overkant van de lagune een vervelende vrouw staat die hem open en bloot staat te filmen. Hij zwaait naar me. Ik zwaai terug en voel de band tussen de man en mij met een groot lagune tussen ons in, groeien. Of dat voor de man ook zo is betwijfel ik later op de terugweg in de auto... Zwaaide hij nou of wuifde hij mij weg? Anyway, ik heb het ervaren als een aanmoediging om door te gaan met filmen!

De man aarzelt wat en laat de boot toch ter water. Hij heeft inmiddels bedacht dat hij gewoon enorm stoer gaat varen met dat ding. Dan loopt hij zo uit beeld en druipt de vrouw wel af.... Hij zal dat wijfie aan de overkant eens laten zien wat hij in huis heeft. Dat mens denkt vast dat het een Playmobil bootje is.... nou, ze zal snel verbaasd zijn over mijn grote jongen! En dat kan ze dan thuis laten zien!

De motor gaat aan en de man bedient behendig zijn bootje over de lagune. Eerst wat voorzichtig om de vrouw aan de overkant met die rot camera te misleiden, maar daarna gaat het gas erop en go! De boot scheurt over het water en de man geniet van zijn mooie stukje plastic wat vast en zeker een godsvermogen heeft gekost. Stoer kijkt hij nog maar een keer naar de filmende vrouw en denkt: zo wijfie, daar heb je niet van terug he?? Op dat moment slaat het stuk plastic om en is het uit met de pret. Een reddingsmotortje brengt nog net het omgeslagen gevaarte naar de kant van de lagune... onthutst tilt de man zijn grote jongen uit het water en werpt geen enkele blik meer naar de filmende vrouw. De man druipt letterlijk af.....! Video: https://vakantie2018.reislogger.nl/wandelen-vakantie-wandelen/video/grote-mannen-blijven-klein.46932

Oja, het inzoemen op de 4G Mast in het filmpje komt doordat er jaren en jaren geen enkel bereik is op het strand. Geen sms, data, niets.

Vandaag schrok ik dat vlakbij het water opeens een Whatsapp bericht binnenkwam!! Schoorl gaat met de tijd mee, hyper modern hipper de flip!

1. Kim:
    22 februari 2019
    Heerlijk op het strand daar.. Beterschap voor luca & genietse van de rust 🌷🐾🦔
  2. Roos:
    22 februari 2019
    Dank je wel lieve aap!♥️🎈♥️
  3. Hetty:
    24 februari 2019
    Ziet er top uit daar en je schrijft weer fantastisch👍😘
  4. Roos:
    24 februari 2019