Van appartementje naar hotel

30 augustus 2018 - Colmar, Frankrijk

Na een vermoeiende reis,  behoorlijk druk op de weg, 350 km, zijn we aangekomen in een uitstekend hotel in Colmar. Een rit door het rustieke landschap van Zwitserland heen,  met een hoop nederlanders op de weg. Ik weet eigenlijk niet waar de Zwitsers bij uitstek goed in zijn,  autorijden kunnen ze in elk geval niet.  Maar uiterst smerige broodjes maken wel,  dat is dan tenminste iets!

Het hotel is zo prima,  dat we vanavond hier dineren en van de plaatselijke wijn genieten natuurlijk. Waar de streek om bekend staat. Niet altijd mijn favoriet, maar de witte wijn schijnt bijzonder hier te zijn, dus dat gaan we zo proberen.

Vanmorgen hebben we overigens nog een poging gedaan om aan t meer van Genève te ontbijten. Maar het tentje wat we hadden uitgezocht,  aan het meer natuurlijk, was de tijd een beetje kwijt denk ik.  De plaatselijke bevolking zat al aan de rosé en de ober was hard bezig zijn kater weg te chagrijne.... Hoewel het keuken personeel al in de keuken stond,  wist de tamelijk onvriendelijke fransoos ons te vertellen dat al het brood op was,  op 1 croissant na,  nadat hij de allerlaatste aan de kok gaf voor onze ogen. Klant is koning zullen we maar denken, behalve in Frankrijk, wat ontwaakt uit een kater. Afijn, wij mochten er 1 delen, een croissant,  welzo gezellig.

Morgen een niet al te lange rit naar ons volgende hotel, in Duitsland,  waarna we dan echt zijn aangekomen aan onze allerlaatste vakantie overnachting!

Nu eerst een plaatselijk wijntje en zo dineren.