Uzès, heet, vertrouwd, even prachtig, heerlijk!

3 augustus 2018 - Arpaillargues-et-Aureillac, Frankrijk

Na een kleine 400km zijn we weer aangekomen op de camping van Uzès,  40 km voorbij Nîmes.

Camping Mas de Rey, Uzès

Het is heet hier, net als vorig jaar,  ruim boven de 40 graden. Omdat we iets eerder hier zijn aangekomen dan gepland, staan we eerst een paar dagen beneden, het echte camping deel zeg maar.  Geen straf, de plekken zijn hier zo groot, voldoende schaduw en de krekels kwetteren net zo gezellig! Maandag mogen we naar onze gereserveerde plek, boven op de natuur camping. Voor caravans is het daar verboden,  simpelweg omdat zij de berg niet opkomen. Het is voor ons juist prettig om alleen maar tussen tenten te staan.

Het nieuwe 2e zwembad boven hebben we nog niet bekeken,  dat is teveel zelfkwelling. Het zwembad beneden ziet er al zo heerlijk uit.

De plaatselijke Intermache hebben we al onveilig gemaakt. Nadat we een tijdje op de koelafdeling werkelijk in elke koelkast hebben gehangen die we konden vinden (niet dat we iets nodig hadden, maar het is zoooooo lekker koud daar), zijn we naar de beloofde wijn gangen gegaan (Ja ja,  meervoud hier, zoals het hoort bij een echte Intermache!!).

En tot mijn schrik, vreugde, of wat ook..... de Cahors Matayac Malbec ligt hier gewoon in de schappen, uit het jaar.....2015! Meteen alle 6 de flessen die er stonden ingeslagen natuurlijk! Wat een cadeautje! En dan de prijs,  4,22 de fles. Dat is heel wat anders dan de prijs die je op internet ziet!! Ik weet niet of het een restant van vorig jaar is, dikke laag stof zat erop, of dat deze Intermache gewoon echt smaak heeft!! Ze hebben nog een Cahors, voor 2,33 euro. Dat durf ik uit het jaar 2016 niet eens aan😊😊

Oja,  we hebben een 8 liter fles water stuk laten vallen op de water afdeling (ook een enorme gang) en we zijn gierend van t lachen weggerend! Lekker puberaal,  maar wat een lol!

Terug op de camping hebben we onze vissers-pan voor het eerst echt gebruikt waar deze voor gemaakt is! Althans,  naast de geweldige omelet die we er vaak in maken, hebben we er voor het eerst kipnuggets in gemaakt. En je zal wel denken dat ik aandelen heb of zo, maar wat een briljante nuggets komen daar uit zeg,  fantastisch! Al Luca zijn gezeur om naar de mac te mogen is in 1 klap goed gemaakt! Briljante koekepan-achtige-vissers-pan (thx Johan!!).

Aan de 40+ graden moeten we toch nog even wennen, vooral omdat ik nog steeds niet mag zwemmen. Van vorig jaar weet ik,  dat tropische temperaturen na 3 weken echt went. We zitten vandaag op week 2, dus in de loop van volgende week zijn we 40+ proof, hoop ik. De voorspellingen blijven tropisch hier,  net als vorig jaar,  dus wennen moeten we!!

Het is feestweek in Uzès,  morgen gaan we er heen. Voor nu puffen we even uit en genieten we van de rust!

1. Johan:
    4 augustus 2018
    Die vissers hebben mooie spullen hè
  2. Roos:
    4 augustus 2018
    Zeker weten! Beste nuggets ooit!!
    Of hebben de Fransen goede nuggets??
    Luca zei: he mam, hier zit echt kip in!! 😊😊
  3. Rob:
    6 augustus 2018