Van bloedhitte naar noodweer!!

9 augustus 2018 - Arpaillargues-et-Aureillac, Frankrijk

Alles kan hier: zaten we gisteren nog te puffen in de hitte en te bedenken hoe we zo aangenaam mogelijk de dag door zouden komen. Ik bedoel,  genoeg afwisseling tussen even zwemmen, iets doen,  weer even zwemmen.... zoals vakantie hoort.  Zo denken we vandaag na over de rivier die hier ontstaan is,  de modder die overal stroomt en een soort Efteling creëert, omdat je werkelijk overal zomaar kan uitglijden en dat echt te leuke you-tube filmpjes voor de overburen zal beloven. Je weet wel,  meneer en mevrouw snurk.

Een kleine troost voor ons,  de beelden van Zuid-Frankrijk over overstromingen en geëvacueerde campings zijn nog erger dan het hier is. Wij zitten in de staart van het noodweer  zo vertelt internet ons. Gelukkig veilig in de staart, nooit gedacht dat ik het nog eens fijn zou vinden om ergens achteraan te hobbelen! In onze maatschappij tegenwoordig is het vanzelfsprekend om als haantje de voorste in wat dan ook voorop te moeten (willen) lopen. Nu,  in de staart van het noodweer, met de voeten in de kleigrond, onder het genot van een drankje en een hapje, schuilend onder de nieuw gekochte luifel..... ben ik blij en voldaan achterin de staart te zitten😊 en geniet van het feit dat je ergens toch blij van kan worden, wat je niet voor mogelijk had gehouden. De staart!

Vanavond staat er indisch op het menu, want wij laten ons natuurlijk niet uit het veld slaan en veilig in de staart kook ik gewoon rendang en sambal boontjes!!

Eet u smakelijk straks!

1. Frank:
    9 augustus 2018
    Bij ons is de voortent ingestort door de regen. Net stad en land afgereden om nieuwe tentstokken te scoren. Uiteindelijk gelukt bij de fabriek van Trigano in Valance.
  2. Roos:
    9 augustus 2018
    Da's helemaal balen zeg! Hier was de voortent van de kleine tent vol gestroomd met modder en water. Mijn tent is prima, er liep alleen een rivier onderdoor, we voelde ons Jezus: lopen over water!