Vanuit de staart .... naar de zon!

10 augustus 2018 - Arpaillargues-et-Aureillac, Frankrijk

Na regen komt.... zonneschijn! Heel goed kijkbuiskinders, en dat is ook zo!

Los van het veilige staart-gevoel, blijken we ook nog aan de goede kant van Nîmes te zitten. 15 km boven Nîmes is een dijk doorgebroken. Kennelijk hebben de fransen geen informatie ingewonnen bij onze koning Alex, als echte water- en dijk-kenner. Gemiste kans dan maar weer....

En; de geëvacueerde campingS kan gereduceerd worden tot één (illegale) camping. Deze camping ligt in een gevarenzone en de pachters zijn meerdere malen gewaarschuwd daar geen camping te houden, omdat het te gevaarlijk is.  Je moet je voorstellen dat je een beekje hebt en dat je denkt: wat een krankzinnig grote rivier is daar voor zo'n lullig beetje water. Je denkt nog, die Fransen hebben echt grootheidswaanzin!! Onderaan dat 'beekje', wat inmiddels opgedroogd is,  is een camping. Een soort ingedroogde gootsteen, echt Frans.  De kraan ging open (wij noemen dat regen) en voila.....

Nou ja,  was een camping kunnen we inmiddels vaststellen, althans,  er staat geen tent meer overeind! Je zal er geboekt hebben....

Hoop Nederlanders op die camping, niet één heeft zich afgevraagd waarom die camping zoveel goedkoper was dan de rest!! Het gebied is hier behoorlijk geliefd, en daar zijn de prijzen ook naar.

Inmiddels weten de desbetreffende gezinnen waarom er prijsverschil is en dat ze geen authentieke goedkopere Franse camping hadden gevonden, maar gewoon een kat in de zak. Kijk, dat is nou wel weer echt iets voor de Vakantieman, al is dat programma volgens mij van de buis. Omroep Maxx wil vast wel een zomerspecial maken, naast "Ik vertrek" en "We zijn er bijna", twee meest hilarische tv-programma's van de Nederlandse televisie.

Afijn, ik zei net,  even de blog bijwerken voor onze trouwe lezers,  dat we in de 30 graden heerlijk aan een koud drankje zitten. De tenten weer opgedroogd zijn en het uitzicht enkel een strak blauwe lucht vertoond.  Zoals het hoort dus!!