Kamperen is.....

24 augustus 2018 - Talloires, Frankrijk

Wakker worden van een regenbuitje om 2 uur 's nachts in je warme bedje en luisteren naar het tikken van de regen. Toch maar even je bed uit om te kijken of de tent goed staat en dan toch ook maar even naar het toilet..... je bent immers toch wakker. Nou wat grappig,  het is druk bij het toilet,  allemaal hetzelfde kampeergevoel, denk ik!

Zo vlak voordat we het kamp weer inpakken om richting de Mont Blanc te verkassen is het toch prettig dat de tent nog even schoon mag regenen. Straks lekker nat de auto in!!

De plaatselijke jetset alhier zal ik niet aan wennen, maar we kunnen terugkijken op hele gezellige dagen hier. Dat zeker! Vol met prachtige experimenten, ik zal er twee noemen.

Martijn heeft gisteren een ei gebakken op het dak van de auto! Hoewel het experiment, zoals bedacht, niet helemaal gelukt is (het ei bakt niet echt, wel een klein beetje), mogen de deelresultaten niet onopgemerkt blijven en zeker vermeldingswaardig!

1. Om te beginnen is de afwatering van een Citroën C3 uitstekend,  het ei wat niet snel genoeg stolden droop keurig via de rubbers van de achterklep op de grond (nu maar hopen dat dit vanuit de binnenkant ook zo is.....)
  2. Het geduldig toekijken van Frank & Inge naar het experiment van zoonlief is subliem en heb ik echt bewondering voor.  Hoewel je eigenlijk ziet dat zij dit niet echt een goed idee vonden, kijken ze ook wel trots hoe vindingrijk en vol passie het experiment wordt uitgevoerd. Inclusief het 150% weer opruimen en schoonmaken van het experiment. Dat brengt mij wel op het mooiste deelresultaatje:
  3. De nerven van het autodak maak je het best schoon met een ..... tandenrager! Het ei was binnen de gleuven inmiddels wel gestold. "Mam, heb je nog een tandenrager? Ja er ligt er nog 1 op de bodem van de auto". Deur open, rager gevonden en de schoonmaakactie kon vlekkeloos voortgezet worden! Ik moet zeggen: zo'n gestructureerde kampinguitrusting heb ik echt niet! En: zoveel geduld voor een soortgelijk experiment ook niet! Het was briljant!

Ons tweede experiment gisteren was een rondje meer, met de auto, samen met de rest van de jetset. Dat experiment is qua genieten van het uitzicht totaal geslaagd! Het stapvoets rijden geeft alle ruimte om eindeloos te kunnen genieten van de prachtige bergen en het blauwe water. Echt prachtig hier. Minder geslaagd is het willen parkeren in Annecy, dat kan gewoon niet! Dus na ruim een uur ben je weer terug bij je vertrekpunt! Samen met de rest van de jetset.

Mocht je ooit hier naar toegaan,  en dat is zeker de moeite waard, de omgeving is prachtig, neem dan het veel te dure taxi-bootje en laat je varen van je camping naar Annecy! Geen gedoe met lange files en parkeerellende, veel beter voor je gemoedstoestand, geduld en humeur!

Laatste dagje 33 graden. Morgen vertrekken we de bergen in,  waar het een stuk koeler is, om eindelijk gebruik te maken van de voorzieningen die wij daarvoor al 5 weken met ons meeslepen. Kijk, dat ligt bij ons nou op de bodem van de auto!

Bedankt lieve Inge, Frank, Martijn en Arwen voor jullie gezelligheid! Ik heb van jullie genoten en goede reis terug naar Nederland!

1. Inge:
    24 augustus 2018
    Zo is een slapeloze nacht toch weer goed benut met het schrijven van een prachtig verslag. En zo zie je maar weer de aanwezigheid van materiaal voor een goede mondhygiëne, al is het maar op de vloer van de auto, toch altijd weer van pas komt. Ik denk dat ik mijn tanden maar eens ga poetsen.