Het nieuwe Frankrijk...

20 augustus 2018 - Talloires, Frankrijk

400km op de teller, het kamp is opgesplist en verplaatst.  Wij hebben  het heerlijke rustige Uzès na twee weken ingeruild voor een camping aan het meer van Annesy. Wij zijn: Luca en Rosa. De rit erheen: prachtig! Maar als je ons gezegd had dat we aan de Côte d'Azur stonden, hadden wij je zo geloofd!!

Julius en Roy zijn weer richting Nederland.

De omgeving hier: waanzinnig!! Maar my god wat het is hier druk en toeristisch zeg!! De camping; door de ANWB beschreven als "charmant". Natuurlijk kan je daarover twisten, wat is "charmant"?  Maar lieve vrienden van de ANWB: dit is wat men volgens mij het "nieuwe zandvoort-gevoel" noemt. Files erheen,  super drukke badplaatsen met prachtig uitzicht over het meer,  dat zeker!

Nadat we onze schaduwloze campingplek bewonderd hadden, hebben we snel de koelbox aan de stroom gelegd en neergezet onder de enige spriet groen wat onze plek rijk is. Hoppa: de auto weer in,  om ergens een heerlijk koud drankje te drinken met prachtig uitzicht natuurlijk.  Zo eenvoudig bleek dat overigens niet,  het eerste dorp, wat we na een file bereikt hadden kamt met een parkeerprobleem. Niet in de laatste plaats omdat het publiek hier enkel in PC Hooftstraat-auto's rijdt en daar zijn de smalle straatjes niet op berekend,  laat staan de schaarse parkeerplaatsen.  Enige bloeddruk verhoging,  toch een parkeerplaats gevonden. En dan plof je neer op een terras en drinkt eindelijk die koude Orangina.... met een uitzicht..... zo mooi.... afijn.... al mopperend over de tegenvallende camping draait het beeld over dit Côte d'Azur terras een klein beetje bij.... wat is het hier mooi zeg! Het uitzicht is werkelijke fenomenaal!

Je schrikt abrupt wakker.... de 2 koude glaasjes fris kosten maarliefst 16 euro!! Gewoon, 8 euro per glas!!! Hello?? Ik vraag aan Luca of er goud of kaviaar door zijn Ice tea zat? Maar nee,  gewoon een flesje Ice tea, niets meer dan dat,  zelfs geen schijfje citroen,  niets.  Kassa, 8 euro! Maal twee!!

Hoewel alles in mijn lijf zegt "maak dat je wegkomt hier" blijven we tot vrijdag! Onze lieve vrienden Inge, Frank, Arwen en Martijn komen woensdag hier ook, super gezellig dus! Wellicht kunnen we samen een aflevering opnemen van het programma "Het is hier fantastisch"! Bestaat dat programma nog? Je weet wel,  een tokkie gezin gaat op vakantie en wordt heel spontaan geïnterviewd door een RTL4 verslaggever zonder werk. Hij vraagt: "hoe is het hier in vakantiegebied X"? En jij zegt dan "fantastisch". Maar dan op z'n RTL4'S: Faaaan-Taaaas-Stiscgggggggh! Echt GE-WEL-DIG!!!!!

Pics: https://vakantie2018.reislogger.nl/foto/05-annesy

1. Frank:
    20 augustus 2018
    Zullen wij dan maar een fles Orangina en IJsthea meenemen, bouwen we ons eigen terrasje aan het meer 😀. Maar goed, wij gaan morgen eerst nog Parapenten, hopelijk overleven we de sprong van de berg.
  2. Roos:
    20 augustus 2018
    Is dat met zo'n vlieger van een berg af springen? Dat kan hier overal doen!!
    De Côte d'azur vanuit de lucht!! 😎😎
    Heel veel plezier morgen en we bouwen inderdaad ons even feestje hier wel. Hoewel het water hier overal hermetisch is afgesloten, tegen betaling mag je er dan wel weer op, voor een terras of watersport iets of zó. Vandaar dat de camping een "privé strand" heeft. Stukje aan het meer, waar je het water in kan, overigens wel mooi aangelegd hoor!!
    Tot woensdag!!
  3. Wilma:
    21 augustus 2018
    8 euro, okė.... Maar een koekje bij de limo?!? Waar krijg je dat nou?
  4. Roos:
    21 augustus 2018
    Dat is helemaal waar Wilma! Dat krijg je alleen hier, plus..... een serveerster van een jaar of 14.... mag hier ook! Jammer dat ik daar geen foto van heb! Ik zag later dat t hotel waar we zaten daar....1400 euro per nacht kost! Ik maak geen grap.....