Dagje Middellandse zee

16 augustus 2018 - Le Grau-du-Roi, Frankrijk

Le-Grau-du-Roi

Een klein vissersdorpje vlakbij Montpellier. Met een strand, á la Zandvoort.

Julius zei gisteren: Mam, we zijn in Zuid Frankrijk, maar nu heb ik nog de Middellandse zee niet gezien.  Ja kind, dat klopt. Dus met gepaste tegenzin vandaag voor de derde keer in mijn leven richting het Franse Zandvoort gereden, om in een Zandvoortse file terecht te komen en op een zandvoortse parkeerplaats te komen (met Franse tarieven, ipv zandvoorts), om tussen de echte zandvoortse-Franse-Le-Grau-du-Roi-mensen te gaan liggen op het strand. Merken jullie een ondertoon in dit verhaal? Welnee gekkies! Ik heb gewoon een hekel aan Zandvoort en dus ook aan alle stranden die daarop lijken en ik haat zand tussen mijn tenen😎😎

Afijn, voor de derde keer schreef ik al. Dat komt omdat Luca en ik daar vorig jaar wel een geweldige strandtent hebben ontdekt!

L'Oyat Plage

Mocht je een keer per ongeluk verdwalen en zonder geplande gekte heel erg per ongeluk aan de Franse zuid-kust verzeild raken, dan is deze tent echt de moeite waard!!

Heerlijke tapas en salades, broodjes en drankjes. 100% eco. Inclusief het toilet. Deze keer heb ik het bezoekje aan het toilet overgeslagen,  maar vorig jaar keken we ons ogen uit daar! Een klein huisje van hout, tot in de puntjes aangekleed met een kruising tussen Hawaï en Zuid-Europees tierelantijnen. Vrolijk en verzorgd, denk je nog.  Binnen, achter de deur enkel een toilet, dito aangekleed. Je kent het gevoel wel van het binnenlopen in een Frans toilet en dat je totaal opgelucht adem durft te halen, omdat het toilet er schoon uitziet. De opluchting dus,  bij het toiletbezoek van L'Oyat Plage, totdat..... je de bril omhoog doet en een gat ziet, volgestopt met hooi. De bedoeling ipv doorspoelen, en handje hooi erop dus!! Afijn, zeer eco mag ik wel zeggen,  maar het opluchtingsgevoel kwam toch wat in de verdrukking!!

Onze jongste waterrat heeft genoten van de zee, zie filmpje:

Uiteraard mooie zandvoortse kiekjes zijn te vinden in de map:

Voor de oplettende kijker, Julius heeft 150 pagina's verslonden aldaar, echte Dan Brown spannende pagina's, maar inderdaad, hij heeft ook heel even gekeken naar de Middellandse zee. Haha!!😎😎 Kan dat ook weer weggestreept worden van het lijstje!!