Pouilly-en-Auxios (In de buurt van Dijon)

24 juli 2018 - Pouilly-en-Auxois, Frankrijk

Vanmorgen hebben we allereerst de Decathlon bij Nancy bezocht. De nieuwe tent had alweer een scheurtje bij de rits. Na wat whatsapp contact met Decathlon heeft Decathlon Nederland geregeld dat ik de tent kon omruilen bij Decathlon Nancy. Klein stukje omrijden,  maar het ging gesmeerd, de informatiebalie wist dat we kwamen, was zo geregeld. Leuke in dit land is dat zij de enige zijn die onze naam foutloos uitspreken!! Zeker ook bij het brood halen 's morgens op de camping, snappen ze vanzelf dat ze bij t horen van de naam bij de C moeten kijken en niet zoals Nederlanders doen: bij de K!

Daarna zijn we doorgereden naar een hele kleine camping ongeveer 40 km vanaf Dijon. Onderweg hebben we iets bijzonders meegemaakt, het tolkastje,  wat we al 2 jaar hebben deed het gewoon! Geen gedoe meer met niet geaccepteerde betaalpassen of lange wachtrijen voor de tolpoort: gewoon doorrijden. (En dan vertel ik er niet bij dat we tolkastje al 2 jaar hebben en niet gewerkt heeft, omdat het verkeerd om in de auto hing en dat nu dankzij Frans het kastje goed hangt en wij dus vandaag voor het eerst konden doorrijden bij de tolpoort!!! Neuh.... dat vertellen we maar niet; Thx Frans!!!)

Camping Vert Auxois

Prachtige camping, met vooral Fransen ipv 80% nederlanders. We staan hier tussen de rozenstruiken, met prachtig uitzicht. Een alleraardigste mevrouw runt de camping. Dorpje op loopafstand, gaan we morgen bezoeken.

Kleine uitdaging met de stroom, de helft van de plekken zijn hier nog zonder stroom. Gelukkig had ik 2 katrollen bij me + een lange buitenkabel, zodat via de andere plekken, over de weg, wij nu toch stroom hebben bij de tent.  Het moet natuurlijk niet gaan regenen,  maar die kans lijkt niet erg groot!!

35 graden hier, zwembad op de camping.

Pouilly-en-Auxios

Eveneens geen 3g of 4g hier en Wi-Fi alleen bij de receptie. Soms is Frankrijk nog bijna een 3e wereldland.  Maar laat dat nou ook de charme van dit land zijn!

1. Timna:
    24 juli 2018
    Stoer hoor je oplossingen!
    Maar wat een hitte, nog wArmer dan hier. Stay cool! Liefs T.
  2. John:
    24 juli 2018
    Top, netjes van de tent. Mooi verhaal 😁
  3. Vera:
    25 juli 2018
    Hoi rosa en luca. Wat gaaf om Jullie te kunnen volgen, gr vera
  4. Mama/Oma Jenny:
    25 juli 2018
    Goede morgen,wat een pech met de tent gelukkig dat het goed opgelost is.Is onze naam in Frankrijk geen koekje daarom spreken ze het goed uit .Geef niks, grappig he'?Voorzichtig met electriciteit,veel plezieren bij het bekijken van de omgeving.liefs mama oma.
  5. Roos:
    25 juli 2018
    Een koekje? Haha! Nooit geweten! Daarom vinden ze ons zo leuk natuurlijk!!!!