Camping Vert Auxois - dag 2: Ajax kijken!

25 juli 2018 - Pouilly-en-Auxois, Frankrijk

Wakker worden, in de zon, koffie,  ontbijtje, douchen. Nog een kopje koffie,  afwasje, praatje met de buren. Inmiddels loopt de temperatuur op tot een graad of 30 en hobbel ik Luca maar eens achterna die al uren in het zwembad ligt.  Best een leven waar je aan kan wennen, toch?

Met veel pijn en moeite Luca uit het zwembad gekregen om naar de leukste bezigheid van de dag te gaan,  boodschappen doen in een mega supermarkt! Gisteren de intermache (onze absolute favoriet, maar 30 min rijden vanaf hier), vandaag de Super u. Ik blijf de Super U een soort Aldi versus AH vinden,  maar dan met AH prijzen. Evengoed een beleving,  die supermarkten in Frankrijk!! Van uiterst smerige dingen, tot de meest heerlijke producten! En dan de wijn afdeling, gewoon minstens 5 gangpaden vol!!

De Intermache durft het kennelijk niet aan,  maar deze Super U heeft mijn vorig jaar ontdekte super wijn! Matayac, cahors - Malbec, deze is uit 2016. Helaas geen 2015 meer in de schappen, wat een wijn was dat!! Hoewel kenners gillen dat 2016 een mega slecht wijnjaar is, heb ik er toch eentje gekocht. Het zal je gebeuren dat de kenners het mis hebben.....😉

En dan nu, Ajax kijken (thx Astrid) met een prachtig uitzicht, wat wil een mens nog meer..... 😊

Oja, we hebben besloten hier tot 1-8 te blijven, waarna we 521 km afdalen net voorbij Limoges.

Kleine correctie: op hoogte van Cahors en dan nog 100km.....(ipv "net voorbij "Limoges"). Om precies te zijn Coursavy. Het is en blijft voorbij Limoges, dat wel!! 😎😎

1. Rob gootjes:
    25 juli 2018
    Leuke foto’s en een mooi gebied
  2. Frank:
    25 juli 2018
    In de buurt van Limoges zeker Oradour sur Glane bezoeken. Verlaten dorpje na inval duitsers in de 2e wereld oorlog.
  3. Astrid:
    25 juli 2018
    Wauw wat een mooie plek! Enneh graag gedaan weer (fijn dat het nu oom in het buitenland werkt!!)
  4. Roos:
    25 juli 2018
    Gaan we volgende keer zeker doen Frank! "Net voorbij Limoges" was wat optimistisch, de plek waar we naar toe gaan ligt op hoogte van Cahors en dan 100km naar rechts nog..... haha! Een eind voorbij Limoges dus!!
  5. Rob gootjes:
    25 juli 2018
    Is zo kenners altijd met een flinke korrel zout nemen. Gaat om je eigen smaak en niet om die van de kenners
  6. Roos:
    25 juli 2018
    Zo is het!! Morgen of overmorgen gaat ie open, ik laat t je weten!!
  7. Rob gootjes:
    27 juli 2018
    Als die matayac lekker is, dan flink inslaan. Scheelt je een hoop gedoe en geld om hem in Nederland aan te schaffen.
  8. Roos:
    27 juli 2018
    Mijn auto zit vol, dus dat gaat niet!
  9. Wilma:
    1 augustus 2018
    Het regent. Dat is volgen Rosa hét moment om je tent in te pakken. Mwah......daar kan je anders over denken🙄. Succes met inpakken, en dán is er koffie!