Nîmes & een nieuwe VLOG

16 augustus 2018 - Arpaillargues-et-Aureillac, Frankrijk

Deel twee van de cultuurtour stond gisteren op de planning; de Arena van Nîmes. Luca en ik zijn daar vorig jaar al in geweest, met de tijdrit van de Vuelta 2017, toevallig georganiseerd in Nîmes vorig jaar.  Wel bijzonder om een spaans evenement mee te maken op frans grondgebied, vlak na de aanslagen in Barcelona. Honderden Franse agenten liepen onderdanig aan spaanse militairen en vulde het straatbeeld. Je verbeeld je bijna dat je in een historisch toneelstuk meedoet, waar het niet dat de boogschutter vervangen is door serieuze wapens, niet normaal waar die spaanse militairen mee rondliepen,  maar de schrik van de aanslagen in Spanje zat er goed in kennelijk!!

Afijn, gisteren was het stadion vrijwel leeg, op wat toeristen na dan. Uiteraard leuk om een keer te zien,  zeker weten.

De opbouw van de Franse bouwstijl om het geheel aan de veiligheidsvoorschriften van vandaag te voorzien, vind ik iets minder charmant,  maar ik begrijp dat het nodig is. Temeer er een plakkaat op de muur hangt wat beschrijft hoe de steensoort niet bestand is tegen de klimaatuitwerkingen en langzaam vergaat.... per jaar schrapen ze een ton aan steen van het gebouw, ik kan niet helemaal ontdekken of ze dat ook weer aanvullen, maar je zou denken dat het gebouw anders langzaam verdwijnt, niet?? Lijkt mij hetzelfde resultaat als "vergaan", maar wellicht denken onze franse vriendjes daar heel anders over. Evengoed staat dus een deel van de Arena in de stijgers!!

Foto's Nîmes:

Op het terras, waar we met veel plezier en nog meer geduld minstens een uur op ons eten hebben gewacht, moesten we iets verzinnen om de tijd te doden. Zo ontstond spontaan onze derde VLOG. De Wi-Fi hier is te slecht om het te kunnen uploaden,  dus gedeeld vanuit OneDrive via onderstaande link:

Langzaam begin ik te snappen waarom familie muis zich waande in het gezelschap van een Almeers Tokkie gezin, als ik de beelden zo terugzie.  Maar dat zal uiteraard iets met hongerig en baldadig te maken hebben, door te lege magen en te ongeduldige karakters. Of vooral geen Zuid Europese karakters!

Evengoed: veel kijkplezier kijkbuiskinders!!

1. Kim:
    24 augustus 2018
    Mijn geluid werkt niet lekker maar met het kijken van de filmpjes zeggen jullie glim oogjes en bruine hoofden mij genoeg. Geniet nog maar lekker XXX Kim