Prachtige wandeling naar Blauzac!

12 augustus 2018 - Arpaillargues-et-Aureillac, Frankrijk

Ondanks de warmte,  toch alweer 34 graden in de schaduw, een prachtige wandeling naar Blauzac gemaakt. Op de heenweg dwars door ruige berg-kiezel-weggetjes en terug voor een groot deel verharde wegen. Voordeel van onverharde wegen is wel de schaduw die de meeste bosrijke omgevingen wel bieden. Zo ook hier, heen was prima te doen dus.  In Blauzac aangekomen bleek gelukkig dat het dorp naast een kerk en een kapper ook 1 Franse kroeg bezit. Een heerlijke koude Orangina ging er natuurlijk wel in.

Voor onze ongetrainde lijfjes is 12km toch weer een hele prestatie mag ik wel zeggen!! En dan zal ik er niet bijzeggen dat vooral Roy er wat last van had en ik eigenlijk (naast warm) niet. Nee, dat zeggen we niet, da's flauw he?😂

Weet iemand trouwens het doel van die kleine huisjes van steen? Zie foto. Je ziet ze overal, vooral een heel terrein vol wat te koop staat,  iemand belangstelling? Het ligt wel een beetje afgelegen, maar als je van rust houdt.... the place to be!!

De wijndruiven 2018 smaken heerlijk zoet, stiekem even geproefd natúúrlijk! En er is zat: ze staan er keurig bij.  Wordt ook wel tijd voor een goede oogst, de wijn hier is niet erg goedkoop.

Velden vol zonnebloemen en  velden vol prachtige olijfbomen, maakt dit mooie landschap helemaal af.

Oja,  ik vergeet te vertellen dat familie muis naar huis is. Familie muis, naar huis. Best een goede titel voor een nieuw programma van omroep Max.

Maar goed,  ze zijn weg dus. Ze waren wel onderdeel van het animatie team, dus wat dat betreft best jammer, en veel herrie maken ze ook niet.... hoewel..... Moedermuis wilde denk ik of heel erg goed inpakken, zodat alle zooi wel in de muizenauto zou passen of ze wilde toch iets van wraak nemen, howel dat onwaarschijnlijk lijkt... Anyway, om 6:30 uur 's morgens, dag van vertrek heeft moedermuis niet 1 keer, maar minstens 35 keer de pannen ingepakt, 16 keer het krat laten kletteren, waardoor het weer opnieuw moest en dat alles onder het genot van een hoop bombarie.

Ik heb erover nagedacht en een theorie bedacht. Bij het inpakken van de auto is het nou eenmaal kansloos om in je muizenholletje te schuilen, veilig. Dus wellicht,  maakte moedermuis zoveel herrie om alle katten in de omgeving af te schrikken. Zou kunnen, toch?

Een andere  mogelijkheid is dat ze wraak nam op het tokkie gezin uit Almere en tot slot is er nog een theorie op te laten dat moedermuis gewoon bijzonder onhandig is. Dat laatste past dan wel weer binnen de theorie dat zij mogelijk ADHD heeft (je weet nog wel, de ondragelijke afleiding door nevenfactoren...)

Afijn, inmiddels staan we aan alle kanten ingesloten door ras echte Fransen! Niks Hollandse muizen, gewoon luidruchtig en onverstaanbaar. Raszuiver ....tenminste dat denk ik,  aan hun engels te horen en aan de kleine flaptietjes te zien, zijn het echte ras echte fransmannen en -vrouwen!

Meneer en mevrouw Snurk hebben een nieuwe gewoonte aangenomen, een Zuid-Europees gebruik hebben ze overgenomen: een soort hagedis die wegvalt tegen de achtergrond..... de siesta! Uiteraard onder  het genot van hard..... juist! Dat dus!

Ze hebben wel besloten de Siesta morgen elders te laten plaatsvinden!

1. Sandra:
    12 augustus 2018
    Mooie en leuke foto's. Have fun x
  2. Roos:
    12 augustus 2018
    Dank je wel Sandra!! X
  3. Mama/Oma Jenny:
    13 augustus 2018
    Leuke foto'sRoy wat aan je conditie doen ,maar ja als het erg warm is ,is het niet te doen.Rustig aan maar en veel drinken water! nog veel plezier. Liefs mama,oma Jennie.